• 5 lipca 2017

Scent POS – co to takiego?

Scent POS – co to takiego?

285 285 ScentGuru

Cel kampanii reklamowej zawsze jest ten sam – wzbudzić zainteresowanie i przyciągnąć uwagę odbiorców, na tyle skutecznie by kupili oni reklamowany produkt bądź skorzystali z konkretnej usługi. To podstawowe zadanie agencji kreatywnych jest jasne i oczywiste, natomiast jego realizacja i wykonanie już do takich prostych nie należy.

W czasach konsumpcjonizmu i przytłaczającej ilości reklam, które docierają do nas każdego dnia, naprawdę trudno stworzyć strategię reklamową wyróżniającą dany produkt na tyle, by odniósł on sukces sprzedażowy. Konsumenci wbrew pozorom stają się coraz bardziej świadomi i odporni na tradycyjne przekazy reklamowe. Dlatego też agencje kreatywne stoją przed nie lada wyzwaniem i coraz częściej korzystają z oddziaływania na wszystkie zmysły odbiorców, by reklama była jak najbardziej skuteczna. Wpisuje się to oczywiście w podstawowe założenia marketingu sensorycznego, którego częścią jest aromamarketing.

W jaki sposób wykorzystać siłę działania zapachu podczas akcji reklamowych? Otóż można zastosować nie tylko aromatyzację eventową, ale także rozwiązania typu Scent POS oraz Scent POP. Polegają one na rozpylaniu odpowiednio dobranego zapachu w miejscu promocji i reklamy za pomocą pachnących standów bądź specjalnych przycisków umożliwiających sprawdzenie zapachu danego produktu (Scent Wobbler). Wykorzystywane są one najczęściej podczas akcji promocyjnych w drogeriach, centrach handlowych oraz supermarketach.

Specjaliści agencji marketingu zapachowego AromaCorp podkreślają, że jest to niezwykle skuteczna forma reklamy, która w Polsce jak i na całym świecie, wywołuje ogromne zainteresowanie wśród jej odbiorców, a co za tym idzie zdecydowanie zwiększa sprzedaż danego produktu bądź usługi.

Scent POS w badaniach

  • Aż 32% kobiet oraz 35% mężczyzn twierdzi, że zapach ma decydujący wpływ na wybór produktu z kategorii: napoje, żywność, produkty do higieny osobistej, kosmetyki, środki czystości i wyroby tytoniowe.
  • 88% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatniego roku nabyła przynajmniej jeden produkt kierując się jedynie zapachem.
  • 70% decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, dlatego warto zadbać o jak najlepszą prezentację produktu.
Jacek Bylicki

Autor
Arkadiusz Szacho-Głuchowicz
Scent DNA: Lime Blossom