• 26 czerwca 2017

Zmysłowy zapach Marylin

Zmysłowy zapach Marylin

285 285 ScentGuru

Korzyści płynące z wprowadzenia rozwiązań aromamarketingowych i wykreowania wyjątkowego logo zapachowego marki, są niezaprzeczalne i oczywiste. I tak jak w większości przypadków schemat pracy Scent Sommelierów w zakresie doboru zapachu, jest podobny (filozofia marki + wystrój wnętrz sklepów + gama kolorystyczna), tak zdarzają się projekty bardziej zaskakujące i wymagające zmiany standardowych koncepcji.

Jednym z takich projektów, był proces tworzenia logo zapachowego dla sieci Marylin. Ta polska marka słynąca z pięknej i niezwykle kobiecej bielizny, była wielkim wyzwaniem dla specjalistów agencji marketingu zapachowego AromaCorp. Dostali oni wytyczne, by z jednej strony zapach idealnie oddawał filozofię Marylin, ale z drugiej był przy tym także nieoczywisty, zaskakujący. Na wstępie więc zrezygnowano ze zmysłowych lecz oczywistych nut paczuli czy też typowo kobiecych nut kwiatowych. I przewrotnie postawiono na kompozycję zapachową opartą przede wszystkim na …. słodkich nutach waty cukrowej.

Zabawa kontrastem, to bardzo skuteczne zagranie marketingowe, które doskonale sprawdza się również w projektach aromamarketingowych. W przypadku sieci Marylin, zestawienie na pozór dziecięcego, infantylnego zapachu waty cukrowej wraz z seksowną bielizną, okazało się być kolokwialnym strzałem w dziesiątkę – przyczyniło się do podkreślenia charakteru marki i wywołania efektu zaskoczenia, przyciągnięcia uwagi  wśród osób odwiedzających. Nie wspominając już o oddziaływaniu na wyobraźnię klientów…

Cele wprowadzenia logo zapachowego:

  • Wyróżnienie spośród innych firm
  • Wytworzenie atmosfery sprzyjającej zakupom
  • Podkreślenie wyjątkowości marki i oferty
  • Polepszenie nastroju i odczuć Klientów
Jacek Bylicki

Autor
Jacek Bylicki
Scent DNA: Blue Wood