• 11 maja 2017

Zapach dentysty

Zapach dentysty

285 285 ScentGuru

Bywają zapachy, na których wspomnienie przechodzi wszystkich dreszcz po plecach i momentalnie zaczynamy odczuwać lęk i niepokój. Zaliczany jest do nich m.in. zapach dentysty. Chodzi tu oczywiście o specyficzną woń preparatów używanych podczas zabiegów dentystycznych, która po prostu bardzo często kojarzy się nam z bólem. Nic więc dziwnego, że w trosce o komfort swoich pacjentów coraz więcej lekarzy decyduje się na skorzystanie z usług marketingu zapachowego w swoich gabinetach.

Specjaliści agencji marketingu zapachowego AromaCorp podkreślają, że celem wprowadzenia rozwiązań aromamarketingowych w placówkach medycznych, nie jest jedynie neutralizacja brzydkich i wywołujących złe skojarzenia, zapachów, ale także zwiększenie poczucia komfortu pacjenta oraz pozytywny wpływ na ocenę sterylności i czystości danego miejsca. Zapach bowiem jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ocenie miejsca, w którym przebywamy. Dlatego też, tak ważne jest, by właśnie dzięki zastosowaniu marketingu zapachowego dbać o pozytywne opinie pacjentów i wpływać na chęć ich powrotów i dalsze korzystanie z usług danego gabinetu. Ze względu na swoje właściwości, zapach wywołuje pozytywne skojarzenia pamięciowe, dzięki którym zwiększa się wśród pacjentów lojalność oraz przywiązanie do swoich lekarzy.

Co do samych zapachów polecanych do klinik medycznych i gabinetów stomatologicznych, to są to przede wszystkim kompozycje świeże, nieinwazyjne, dzięki którym pacjenci mogą się zrelaksować i wyciszyć przed zabiegiem. Najczęściej są to zapachy oparte na nutach cytrusowych, zielonych z elementami lawendy oraz delikatnymi nutami drzewnymi.

Według badań:

  • Niektóre zapachy redukują niepokój przed zabiegami, obniżają poziom stresu i poprawiają nastrój
  • Przyjemnie zapachy zmniejszają odczuwanie bólu i dyskomfortu związanego z zabiegami medycznymi i kosmetycznymi
Jacek Bylicki

Autor
Jacek Bylicki
Scent DNA: Blue Wood