• 25 kwietnia 2017

Zapach do biura

Zapach do biura

285 285 ScentGuru

Bardzo często marketing zapachowy kojarzy się jedynie z zastosowaniem w sklepach, salonach biżuteryjnych czy też gabinetach kosmetycznych. W rzeczywistości jednak, łączy się on z wieloma różnymi branżami. Zalety aromatyzacji można odczuć nie tylko w salonach usługowych i handlowych, ale także w przestrzeniach biurowych.

Głównym celem z zastosowania marketingu zapachowego w kancelariach, salach biznesowych czy też biurach jest przede wszystkim stworzenie przyjemnej atmosfery sprzyjającej wytężonej pracy umysłowej. Bardzo istotne jest także wykreowanie prestiżowego środowiska komunikacji biznesowej, sprzyjającego podtrzymywaniu relacji i więzi z klientami.

Odpowiednio dobrany zapach pozytywnie również wpływa na zadowolenie, efektywność pracy i poziom skupienia osób przebywających w biurze. Jest to szczególnie ważne dla firm zajmujących się księgowością, bankowością, w których błędy pracowników mogą nieść za sobą ogromne konsekwencje.

Doświadczenie Scent Sommelierów agencji marketingu zapachowego AromaCorp pokazuje, że najlepiej w przestrzeniach biurowych sprawdzają się zapachy pobudzające – cytrusowe, z nutami mięty i imbiru.

Według badań:

  • Niektóre zapachy przeciwdziałają znużeniu i zmęczeniu.
  • Odpowiednio dobrany zapach poprawia nastrój, co przekłada się na lepszą i efektywniejszą komunikację między pracownikami i klientami.
  • Zapachy miętowe i cytrusowe zapobiegają senności, podnoszą poziom koncetracji i zmniejszają liczbę błędów popełnianych przez pracowników fizycznych i biurowych.
Jacek Bylicki

Autor
Marcin Szajdziuk
Scent DNA: White Tea Fusion