• 31 marca 2017

Zapach marki New Balance

Zapach marki New Balance

285 285 ScentGuru

Logo zapachowe jest narzędziem i jednym z najważniejszych elementów marketingu zapachowego. Polega na kompleksowym wdrożeniu specjalnie dobranego zapachu do wszystkich miejsc związanych z daną firmą/marką – salonów sprzedażowych, centrali firmy, ale również podczas wszelkich eventów i akcji promocyjnych. Wszystko po to, by podkreślić charakter marki i filozofię z nią związaną, a także by stworzyć jeszcze silniejszą więź emocjonalną z Klientami i Gośćmi.

Zapach oczywiście nie może być wybrany przypadkowo, o czym przekonała się marka New Balance, która od lat korzysta z usług marketingu zapachowego AromaCorp.

Poprosiliśmy Pana Dawida Zyskowskiego Dyrektora Punktów Sprzedaży, który koordynował projekt tworzenia logo zapachowego ze strony marki New Balance, o krótki komentarz na temat marketingu zapachowego.

“Zdając sobie sprawę jak ważne są wrażenia sensoryczne naszych Klientów, które są składową wpływającą na atmosferę i wrażenia z jakimi konotowane jest konkretne miejsce, wspomnienie czy marka, długo poszukiwałem odpowiedniego zapachu najbardziej zbliżonego do profilu naszych salonów New Balance w Polsce.

Pojawiały się zapachy słodkie, infantylne, ostre, cytrusowe, eleganckie, zmysłowe, świeże, zwariowane… Musiał być to oczywiście zapach unikatowy, wyjątkowy, świeży, sportowy ale równocześnie elegancki, codzienny, przyjemny i radosny. Testowałem różne firmy, różne aromaty. Kluczowym wyznacznikiem były dla nas ankiety i opinie naszych Sympatyków/Klientów spędzających z nami swój wolny czas oraz Pracowników, którzy również powinni dobrze czuć się w swoim miejscu pracy.”

Na pytanie jak oceniany jest efekt wprowadzenia logo zapachowego dla marki New Balance, Pan Dawid odpowiada:

Wydaje mi się, że osiągnęliśmy jeden z daleko przez nas wymierzanych celów i każdy kto wchodzi do naszego salonu poczuje się w nim dobrze. Nie tylko dzięki szerokiej ofercie, profesjonalnemu personelowi ale również dzięki zapachowi, który robi na wszystkich ogromne wrażenie, które same w sobie jest dla nas jako firmy i marki wyzwaniem oraz celem.

Jesteśmy modni, energetyczni, witalni, zmysłowi, intrygujący i zadowoleni – i taki też jest właśnie nasz zapach.

Marka New Balance produkuje obuwie sportowe, które są jednym z najczęściej noszonych butów na całym świecie. Rozwiązania marketingu zapachowego są obecne we wszystkich salonach New Balance w Polsce! Cytrusowo-przyprawowe nuty zapachowe idealnie oddają energiczny i sportowy charakter marki.

Jacek Bylicki

Autor
Arkadiusz Szacho-Głuchowicz
Scent DNA: Lime Blossom